tisdag 7 november 2017

FÄRG TILL HALLEN


 Godkväll!

 Det har vart full fart här hemma både idag och igår med snickare, elektriker och målare. Taket och listerna i hallen är målade och väggarna är spacklade. Nu är det bara väggfärgen kvar. Jag var helt säker på att jag ville ha "greige" i hallen också eftersom att hallen och trapphuset sitter ihop med vardagsrummet typ men sen så ångrade jag mig.. Alla rum är så ljusa här hemma så jag kände att jag ville bryta av med någon mörkare färg. Jag tror nog att jag har hittat den där perfekta gråbruna nyansen nu så den får det bli :)

I köket går det också framåt. All el är dragen, taket längst in är bytt och de nya gipsskivorna är på plats. Idag har snickaren börjar montera köksskåp och de räknar med att vara klara på fredag med själva köksinredningen. Sen är det ju lite annat som ska göras innan köket blir helt färdigt. Alla lampor ska kopplas in, kaklet ska upp och så ska vi sätta upp panelskivor i hela köket samtidigt som vi ska platsbygga skafferiet.

Kram

Inga kommentarer: