onsdag 16 maj 2018

NÄR DET KOMMER TILL INREDNING..

Soffa "Le grand air", korg med lock Ellos, lampa/bambufat/korg min webshop, trälåda/månbord loppisfynd.

Hej!

Just nu tycker jag om att inreda med ljusa och jordnära färger. För att få ett mer "levande" hem så brukar jag använda mig utav detaljer i trä, rotting, bambu och lite gröna växter. Jag gillar kontrasterna som här på bilden tex där jag bryter av den ljusa soffan med bruna bambufat och en gammal trälåda i bakgrunden. Färger som jag ofta använder tillsammans i inredning är ljusgrått, vitt, beiget och brunt. Det är mina basfärger kan man säga. Om jag nu skulle vilja ha in någon färg över sommaren som tex blått så passar det jättebra ihop med mina basfärger. Lite så tänker jag när jag inreder här hemma :) 

 
Vill ni ha en härlig väggfärg så kan jag tipsa om den här som jag har i vardagsrummet, den heter "hop greige" och kommer från Nordsjö, den skiftar lite mellan ljusgrå och beige beroende på ljuset som kommer in. Hur fin som helst.

Sköt om er så hörs vi lite senare kanske!

Inga kommentarer: